معرفی بازی Biomutant

تاریخ ارسال : 1402/10/13

هرچیزی که باید درمورد بازی بایومیوتنت برای پلی استیشن بدانیم

نقد و بررسی بازی  Biomutant برای Playstation 5


Biomutant یک اکشن-RPG تخیلی و تک نفره است که در برابر یک پسا آخرالزمان قرار می گیرد که در آن پستانداران کوچک به استادان هنرهای رزمی تبدیل شده اند. به TMNT فکر کنید، اما Splinter به جای لاک‌پشت‌ها، یک موش خرما، یک خوکچه هندی، یک گربه شخصی و Gizmo از Gremlins پیدا کرد. این حیوانات جهش یافته با ظاهری عجیب زمینی را به ارث برده‌اند که در خطر پایان دوباره است - اما نه قبل از اینکه یاد بگیرند که راست راه بروند و اسلحه بسازند.

با این حال، در حالی که Biomutant توسط برخی از طرح‌های موجودات خارق‌العاده دشمن تقویت می‌شود و دارای چاه عمیقی از گزینه‌های جنگی و سلاح‌های قابل تنظیم است، این موفقیت‌ها با برخی از اهداف، جست‌وجوها و پازل‌های نسبتاً ابتدایی و تکراری، و همچنین داستانی که به‌نظر می‌رسد به‌طور منظم در ارتباط است. در اصل خود اغراق می کند.

اگر به این فکر می کنید که پیاده روی در اطراف یک جهان باز پر جنب و جوش و متنوع پر از موجودات عجیب و غریب و تمدن های بدوی که سعی در جلوگیری از یک آرماگدون دوم دارند، کمی شبیه به Horizon: Zero Dawn سونی است، شما در مسیر درستی هستید. Horizon: Zero Dawn با جوندگان دقیقاً بدترین توصیف برای Biomutant نیست. جهنم، حتی دارای یک اسب ربات است. با این حال، Horizon تنها تأثیری بر Biomutant ندارد، زیرا به نظر می‌رسد از طیف گسترده‌ای از منابع الهام می‌گیرد، از The Legend of Zelda: Breath of the Wild در مناطق دمای شدید گرفته تا آرایه‌ای به ظاهر نامحدود از ترکیب سلاح‌های Borderlands، و از کوکتل Devil May Cry از مبارزه با اسلحه و هک ان اسلش تا… پاندای کونگ فو کار. این مورد آخر احتمالاً کاملاً قابل توضیح است.

خرید بازی بایومیوتنت برای PS5

به اعتبار خود، روشی که Biomutant همه اجزای خود را با هم ترکیب می کند، منجر به چیزی شده است که در واقع، حداقل به طور کلی، منحصر به فرد است. این مطمئنا تنها RPG اکشن کونگ فو پسا آخرالزمانی جهان باز با بازی حیوانات انسان نما است که تا به حال بازی کرده ام. ناامیدی کلیدی این است که ساختار بازی واقعی که همه این مواد به آن تزریق شده اند، چیزی جز منحصر به فرد است، با اهداف و وظایف آشکارا بازیافت شده یا در ماموریت پس از ماموریت انجام می شود.

چندین ساعت اول احتمالاً بدترین متخلفان هستند، حتی اگر در ابتدا درگیر شوند. سیستم هوشمندانه ایجاد کاراکتر کمی شبیه یک تخته دارت ژنتیکی است که به طور خودکار ظاهر قهرمان شما را بسته به اینکه چه آمارهای اصلی را می خواهید قبل از غواصی تقویت کنید، تنظیم می کند. به‌عنوان یک سر گوشت با بیزاری از جادو، ساخت کماندویی را برای تمرکز بر قدرت آتش انتخاب کردم و پس از رژیم انحصاری فیلم‌های Fancy Feast و Rambo با پلوتونیوم، به شخصیتی رسیدم که کمی شبیه گربه سیلوستر استالونه بود – اما اگر شما یک نوع موش صورتی رنگ می خواهید، Biomutant پشت شماست.

به نظر می رسد که Biomutant کمی چرخ هایش را می چرخاند، بعد از اینکه من را از طریق مقدمه خطی خود عبور داد و من را وارد دنیای باز کرد. انتخاب یک قبیله برای متحد شدن شما را به اهداف خاصی محدود می کند: اتحاد یا تسخیر قبایل، و یا نجات درخت زندگی یا اجازه دادن به مرگ. در هر صورت، موضوع ماموریت تسخیر پایگاه دشمن به سرعت باز می شود تا نشان دهد که عمدتاً فقط یک سری از سکانس های تکراری و عکس های بازیافتی است. وقتی صحبت از فتح پاسگاه‌ها می‌شود، هیچ انعطاف‌پذیری واقعی وجود ندارد - و اگر بخواهید از زاویه‌ای دیگر به سمت آن بروید، دیوارهای نامرئی شما را متوقف خواهند کرد. شما فقط می توانید از طریق یک سری برخوردهای سفت و سخت که از قبیله ای به قبیله دیگر و پایگاهی به پایگاه دیگر تکرار می شود، چه در تلاش برای متحد کردن قبایل یا غلبه بر آنها باشید. من برای یک قبیله صلح آمیز کار کرده ام که رهبر آن به من در مورد ایجاد خسارت جانبی هشدار داده است و در New Game + اینجور است.

ناامیدی بزرگ‌تر بعداً رخ داد، زیرا شروع کردم به مقابله با چهار رئیس کلیدی «Worldeater» Biomutant. چه بخواهید از خوردن درخت زندگی جلوی آنها را بگیرید چه بخواهید به آنها اجازه دهید آن را بخورند، باس فایت ها یکسان هستند. آنها فقط به زندگی باز می گردند و به خوردن ادامه می دهند و کل برخورد را بی معنی می کنند. آمادگی برای هر رئیس از یک فرمول ثابت پیروی می کند: مجموعه ای از قطعات را برای یک وسیله نقلیه جمع کنید و پنج موجود کوچک را بگیرید که بعداً می توانید آنها را به عنوان مزاحم به سمت این رئیس ها پرتاب کنید. بسیاری از Biomutant ها فقط به جمع آوری چیزها می پردازند، و جمع آوری چیزها فقط… بعد از مدتی چندان جالب نیست.

خرید بازی  Biomutant برای PS5

مایه شرمساری است که ماموریت ها و اهداف به سرعت کهنه می شوند زیرا خود جهان بسیار چشمگیر است. احساس بزرگی در مقیاس بزرگ وجود دارد، به ویژه در مورد چیزهایی مانند درخت عظیم زندگی و مکان های دیدنی مانند پل های در حال فروریختن و یک سد در حال پوسیدگی. همچنین بسیار متنوع است، از جنگل های انبوه گرفته تا بیابان سوزان، و مناطق رادیواکتیو فلورسنت تا زمین های بایر.

آن‌ها مملو از دشمنانی با طراحی شخصیت‌های واقعاً خارق‌العاده هستند، و انواع مختلفی از موجودات رقیب و حیوانات جهش یافته دیوانه برای نبرد وجود دارد - بزرگ و کوچک. اولین اجرای من در Biomutant بیش از 20 ساعت طول کشید، و با این حال حتی در پایان آن هنوز با دشمنانی روبرو می شدم که قبلاً هرگز ندیده بودم، از گیاهان قاتل گرفته تا هیولاهای پشمالوی غول پیکر که لباس خواب پوشیده بودند. آنها همیشه باهوش نیستند و می توانند مستعد آویزان شدن به موانع، گیر افتادن روی طاقچه ها یا گیر کردن در اتاق ها باشند، اما طیف انواع دشمن فوق العاده است.