معرفی بازی Hades برای Playstation 5

تاریخ ارسال : 1401/06/17

بازی Hades که آخرین آفرینش از بازی های ابررژیک است، به تماشاگران نشان می دهد که چگونه یک بازی دسترسی زودهنگام را با مشکلات مختلف به یک شاهکار تمام عیار تبدیل کنند.

معرفی بازی Hades برای PS5

بازی Hades که آخرین آفرینش از بازی های ابررژیک است، به تماشاگران نشان می دهد که چگونه یک بازی دسترسی زودهنگام را با مشکلات مختلف به یک شاهکار تمام عیار تبدیل کنند.

بازی های فوق العاده (Supergiant Games) را می توان به عنوان یکی از استودیوهای ماهر در زمینه ساخت بازی هایی که باید در لیست بازی های کوچک قرار دهیم در نظر گرفت، اما تجربه ای که ارائه می دهند بزرگتر و هیجان انگیزتر از برخی بازی های بزرگ و AAA است. اگر شما یکی از مخاطبان این دسته از بازی ها، شما احتمالا باستیون، ترانزیستور یا Pyre را تجربه کرده اند؛ آثاری که هر کدام تجربه ای متفاوت و سرگرم کننده ارائه می دادند.

در سال ۲۰۱۸ استودیو بازی های سوپرژیانت یک بازی کاملاً متفاوت از آفرینش های قبلی خود به عنوان دسترسی زودهنگام به کاربران PC منتشر کرد. هادز، آخرین خلق از بازی های سوپرgiant، به نظر می رسد مانند یک بازی بلند پروازانه سرکش مانند است که بازیکنان را به جهان زیرین می برد. پس از دو سال و تغییرات مختلف، بازی Hades به طور رسمی برای نینتندو سوئیچ و PC منتشر شد و باید بگویم که هادس نه تنها یک بازی سرگرم کننده و هیجان انگیز است، بلکه می توان آن را یکی از بهترین آثار سرکش دهه گذشته به حساب آورد.

داستان بازی توسط زاگریوس پسر هادس روایت می شود که از زندگی در دنیای زیرین خسته شده و می خواهد به کوه المپوس برود. در همین حال هادس از مخالفان سرسخت این کار است و تمام تلاش خود را می کند تا از موفقیت زاگرئوس جلوگیری کند. در ظاهر به نظر می رسد هادس یکی از آن بازی هایی است که چنین داستان جالبی ندارد اما سوپرgiant Games داستان بازی را بسیار هوشمندانه باز می گوید.

در بازی های سرکش، ساختار روایت در قلب گیم پلی قرار می گیرد. این کار باعث مرگ شما می شود و نه بدون هیچ دلیلی به نقطه شروع بازی باز می گردد و به عبارت دیگر پاداش خاص خود را خواهد داشت. با این حال، این امکان زمانی وجود دارد که توسعه دهنده از داستان خوبی برای روایت بازی خود استفاده کرده باشد. در ظاهر به نظر می رسد تنها هدف زاگرئوس فرار از دنیای زیرین و رسیدن به کوه المپوس است اما هر چه در بازی شکست بخورید و شخصیت های بیشتری را ببینید، داستان فرم واقعی آن را بیشتر آشکار می کند.

بنابراین زاگرئوس دیگر مانند گذشته نیست و هدف جدیدی در ذهن دارد. همچنین پس از شکست دادن رئیس نهایی به خودتان می گوید که زاگرئوس بالاخره به هدفش دست خواهد یافت اما این فقط آغاز سفر به پایان واقعی است. حتی در این لحظه بازی های سوپرژیانت دیالوگ های داستانی جدیدی را در نظر گرفته است که بازیکن را متقاعد می کند تمام تلاش خود را برای دیدن پایان اصلی بازی انجام دهد؛ جایی که شما باید با موفقیت کامل Hades 9 بار دیگر!

به غیر از قصه گویی بسیار خوب هادس، شخصیت پردازی چیز دیگری است که توجه شما را به خود جلب می کند. شخصیت پردازی زاگرئوس مانند خود بازیکن تبدیل شدن به یک شخصیت و جنگنده بالغ تر در طول گیم پلی است. همچنین نحوه مواجهه او با واقعیت های داستان و دیالوگ هایش به گونه ای است که بازیکن می تواند به خوبی با او ارتباط برقرار کند. هادز، پوزئیدون و دیگر خدایان و شخصیت های بازی هادز نیز شخصیت خاص خود را دارند و هر بار که می میرید و به زندگی برمی گردید می توانید با آنها صحبت کنید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

وفادار نبودن کامل به تاریخ یونان و داستان خدایان چیز جالب دیگری است که چشم شما را در هادز می گیرد. بازی های فوق العاده از شخصیت های باستانی و اساطیر یونانی برای گفتن داستان خودش استفاده کرده است. همین کار باعث می شود شما با کمترین پس زمینه ذهنی وارد دنیای بازی شده و تجربه ای کاملاً جدید در زمینه های مختلف را تجربه کنید.

گیم پلی چیز دیگری است که بازی Hades را تجربه ای عمیق و ارزشمند می کند. یکی از چیزهایی که در بازی های سرکش بسیار مهم است این است که تعادل قدرت اقلام و قدرت آپ است که شما در هر دور از تجربه دریافت کنید. از سوی دیگر درصد تأثیر شانس بر موفقیت یا شکست نیز مؤثر است. Supergiant Games Hades را به گونه ای ایجاد کرده است که ممکن است شانس را به عنوان دشمن خود فکر کنید و بگویید: «چرا من در برخی دورها آیتم های قوی ندارم و بهترین آیتم ها را در دور دیگری دریافت نمی کنم؟» در واقع این موضوع در بازی هادس دیده می شود اما ویژگی ای که تاثیر چندانی بر تجربه بازیکن ندارد، ماهیت مهارت محور بازی است.

گاهی اوقات شما می توانید بهترین ارتقاء و قدرت آپ داشته باشد، اما شما حتی نمی توانید رسیدن به مبارزه رئیس دوم در بازی. این با وجود این واقعیت است که گاهی اوقات شما بهترین پیشرفت خود را با کمترین امکانات نشان می دهد. به عبارت دیگر، این شما و مهارت خود را که مهم ترین عامل در بازی است. قادر بودن به سلاح مورد نظر خود را از میان 6 سلاح در بازی را انتخاب کنید تا به تاثیر زیادی در بازی خود را. سلاح ها طرح های منحصر به فرد و متفاوتی دارند و همچنین هر کدام به سبک مبارزه ای متفاوتی نیاز دارند. بنابراین، شما باید یک سلاح برای دور اول از اتمام است که کاملا مطابقت با سبک مبارزه خود را انتخاب کنید.

منبع و راهنمای خرید بازی Hades برای PS5