بررسی بازی Sniper Elite 5

تاریخ ارسال : 1401/07/30

آیا Sniper Elite 5 بر خلاف کارهای قبلی این سری از سطح معمول بالاتر و فراتر می رود؟ در بررسی این بازی به این سوال خواهیم پرداخت. بهبود ساختار بازی و طراحی مراحل این امکان را فراهم کرده است که پنهان شوید و حتی در صورت گیر افتادن بتوانید به سرعت از نقطه مورد نظر فاصله بگیرید و در یک کوچه فرعی یا در ارتفاع بالا پناه بگیرید و رد پای خود را از بین ببرید. . البته چون ذره ای به لو رفتن اهمیت نمی دادم به جای فرار موقت دست به حمام خون می زدم!

نقد و بررسی بازی Sniper Elite 5 برای Ps5

سری Sniper Elite را باید یکی از آن فرنچایزهای AA دانست که سازندگان آن هدف کلی و چارچوب خاصی را برای آن ترسیم کرده اند و خارج از این چارچوب عمل نمی کنند. از همان نسخه اول، روال کلی سری Sniper Elite مشخص بود. تک تیرانداز ماهری که با یک شلیک می تواند سرنوشت یک جنگ را تغییر دهد، 90 درصد از وقت خود را به تک تیراندازی می گذراند و هر از چند گاهی به جنگ های مخفیانه یا مستقیم نیز می پردازد.

 

اما با افزایش محبوبیت آثاری که به مخاطب حق انتخاب بین مخفی کاری و درگیری را می داد، Studio Rebellion به تدریج تغییراتی کلی در این فرنچایز ایجاد کرد و با ایجاد بهبودهایی در طراحی مراحل، ساختار بازی و ساختار بازی اهداف، مبارزه مستقیم و آتش بازی تا حد امکان. برای مخاطبان نیز فراهم کرده است.
با همه این‌ها، آیا Sniper Elite 5 به اندازه قسمت‌های قبلی این سری سرگرم‌کننده است یا چیزهای بیشتری برای گفتن دارد؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.
داستان کلی نسخه های Sniper Elite همیشه حول محور سوء استفاده های کارل فیربرن بوده است و ما در نقش این تک تیرانداز آلمانی-آمریکایی مدام نقشه های نازی ها را خنثی می کنیم. فضای کلی مشترک است. به یک پایگاه نفوذ کنید و سیستم ارتباطی آن را از بین ببرید، برخی از خودی ها را نجات دهید، یا یک ژنرال مهم نازی را بیرون کنید.

داستان بازی Sniper Elite 5 نیز طبق روال همیشگی سریال طی شده است. البته این بار تعداد و زمان کات سین های بازی بیشتر از نسخه چهارم است اما در نهایت با داستانی تک بعدی، ساختگی و ساده طرف هستیم که مشخصا در اولویت نیست. برای خود سازندگان داستان کلی این نسخه نیز حول محور همکاری کارل فیربرن با افراد مختلف فرانسوی می چرخد ​​تا در نهایت بتواند پروژه مخفی نازی ها معروف به کراکن را نابود کند. کارل فیربرن در طول مسیر با ماموران و افراد مختلف فرانسوی و تعدادی از دوستان قدیمی خود مواجه می شود که متاسفانه این قوس های داستانی نمی تواند داستان سطحی و ناامید کننده این نسخه را نجات دهد.

از نظر شخصیت پردازی البته Sniper Elite 5 به طور قابل توجهی بهتر از نسخه های قبلی است و به لطف صداپیشگی حرفه ای تر و نویسندگی بهتر، حداقل شخصیت های فرعی کمی باورپذیرتر هستند. اما مشکل داستان بازی و روایت آن بسیار عمیق تر از این حرف هاست. البته به این نکته هم اشاره کنم که کاملا واضح است که سازندگان تمرکز اصلی خود را روی نبردهای بازی گذاشته اند و بیشتر به چشم یک پلتفرم کلی به داستان بازی نگاه کرده اند. بستری که طی آن می توانند مراحل و موقعیت های مختلفی را برای تجربه ایجاد کنند.
روال کلی بازی مشخص است. در طی ده مرحله بازی در محیطی وسیع و وسیع قرار می گیرید و با یک سری اهداف اصلی و فرعی روبرو می شوید. از ترور یک فرد مهم گرفته تا تخریب تجهیزات یا یک ساختمان خاص. در این بین، شما باید انتخاب کنید که چگونه بازی را پیش ببرید. شما می توانید به مناطق مرتفع و استراتژیک یا به اصطلاح Vintage Points رفته و با دوربین خود دشمنان را شناسایی کرده و از آنجا با گلوله های بی صدا آنها را نابود کنید و یا به آرامی و پیوسته به مقر، ساختمان ها و دژهای دشمن نفوذ کرده و از عنصر From استفاده کنید. پنهان کاری، از میانبرها و راه های جانبی مانند پشت بام ها یا کوچه پس کوچه ها برای رسیدن به هدف و تکمیل آن استفاده کنید.

قسمت تک تیراندازی بازی همچنان سرگرم کننده است و به لطف ویژگی اشعه ایکس و حالت اسلوموشن، سوراخ کردن جمجمه، قفسه سینه و کل بدن احساس بسیار خوبی دارد.
او انجام می دهد. گان پلی مخصوصا در قسمت سلاح های ثانویه یا همان SMG ها نسبت به نسخه قبلی پیشرفت چشمگیری داشته و کمی مصنوعی و خشک شده است. سیستم کاور بازی ممکن است کمی نامرتب باشد، اما زمانی که به آن عادت کردید، در طول مبارزه کمک فوق العاده ای به شما خواهد کرد.

منبع : خرید بازی Sniper Elite 5 برای PS5